Besökare idag


tisdag 24 januari 2012

I väntan på att torkan skall slå till....!

Av överskriften att döma så verkar det som om Skribenten har flyttat sina "lurviga" åt Afrikahållet, men tji vad man kan bedra sig, vad som avses är att klockan är runt 18.30 när denna enkla skrift påbörjas och det pågående badrumsjobbet i innerstaden har fått sin näst sista "smörjelse", detta gick av stapeln runt 11.30 på förmiddagen idag, så nu väntar jag bara på att det skiktet skall torka så att den absolut "sista smörjelsen" skall få hamna på väggen under sena kvällen, troligen kan jag göra detta runt 20.00, så tills dess får jag pyssla med det här tangentbordet....!

Medan jag författar detta stycke så kommer matos svävande från köksregionerna där Hälften tillagar pannbiff med "gött mos", en av fördelarna med att ha en Hälft som är skammligt duktig på hushåll, man får tacka Gudarna (ni får välja fritt efter eget tycke, men jag föreslår nog solguden Ra, som jag saknar..), för att jag trädde in i den dusch som hon befann sig i på Folkhögskolan i Hemse på 70-talets början, det var bättre än en Lottovinst, fast när jag tänker efter så har jag nog skrivit om det här tidigare, så jag byter rad och börjar på nytt ämne...:-)

Min gode vän och tillika arbetskamrat när så faller sig har idag åkt ner till det Germanska Riket för att fylla sitt förråd, så jag valde att förstärka även mitt genom en mindre beställning, min plan är annars att själv bege mig dit mot slutet av nästa månad i samband med att jag och elektrikern M från Ekerö skall leverera och montera en "elektrisk Gasspis" till 2:an M så att hon kan få förkovra sig i bakandets ädla konst...:-) Hennes nuvarande "oelektriska Gasspis" ger så ojämn värme i ugnsdelen att det inte är någon mening att ens försöka bränna en mindre stek i "skiten", men detta skall det bli ändring på bara jag och trikaren får ändan ur vagnen, hon väntar tålmodigt, vilket inte är hennes starkaste sida, detta kan hon ha av sin far som inte heller anses ha något större tålamod...:-(

Vinterjäveln håller på att skaffa sig grepp över ön och jag var nyss tvungen att ta in den stora kaktusen från uterummet, temperaturen där börjar krypa ner mot nollstrecket vilket skulle kunna ha genererat en fallande kaktus på ca. 130 cm med ett stycket katt (Mullvaden) under sig, det borde få även Gunde Svan att sluta med uttrycket "ståpäls"...:-) Dessutom hade katten aldrig förlåtit mig, förmodligen hade han dragit mig inför rätta, men å andra sidan är jag van vid katträtt, eller snarare kattmat...:-)

Nu har jag ätit efter att Hälften inbjöd mig till att vara delaktig i aftonmålet trots att min prestation runt den var exakt noll, sen åkte jag ner till Hästgatan och strök på sista lagret tätskikt så nu är klockan 21.15 (gick fortare än jag trodde) och jag kan börja fundera på att samla ihop grejorna som jag behöver när det ska kaklas i morgon och på torsdag, det går fortare än man tror, som flickan sa och log...:-)

Slut i rutan, sa Ika i ett barnprogram för x antal år sedan och nu säger jag detsamma, men med tillägget: God Natt eller God Morgon om ni undrar varför jag envisas med detta, så beror det på att min far alltid ställde samma fråga när jag kom hem under Hippietiden (mitten 60-tal), allt berodde på att han gick till jobbet när jag kom hem runt 05.00, frågan var: Är du kvällssen eller morgonpigg, sade fadern som INTE log....:-)

Grumpy (Nattens Verbala Riddare) Old Man

1 kommentar:

  1. Det är redan 24 år sedan, Ika Nord var "Ika i rutan"
    Här några klipp från den tiden fast med musik från Lady GaGa.
    Slut i rutan/grannen G
    http://www.youtube.com/watch?v=GwkslXFo5B4&feature=related

    SvaraRadera