Besökare idag


tisdag 31 januari 2012

Vådan av whiskey...:-)

Skribenten anlände hemmet runt 18.00 och var en slagen hjälte, dagen började i helt fel branch, jag blev tvungen att agera rörmokare efter att systemet i huset signalerade med gurgel i avloppet i både handfat i mellanväningens duschrum och diskhon i den del av huset som Skribenten ibland agerar köksmästare i, fast ska sanningen fram så är man en bortskämd mansgris och känner mest den angenäma doften från matlagningen som den eminenta Hälften tllagar och sedan erbjuder en äldre herre att ta del av....:-)

Hur som helst, så fanns ingen utväg, det var bara att börja rensa det värsta tokstopp som jag har upplevt sen vi intog fastigheten 1983, två dryga timmar och ett språkbruk som hade fått den mest härdade att rodna, men Gud ville fan i mig att jag skulle lyckas och då brukar det gå jävligt bra, är man bara troende, då lyckas allt....!

Efter denna inte helt roliga uppgiften så bar det av till badrummet i innerstaden där sex timmars slit med kakel/klinkerfog vidtog, nu väntar jag bara på att den riktiga rörmokaren skall anlända under morgondagens eftermiddag för att knyta ihop det sista, i väntan på detta så kommer Skribenten att ha pyssel med lite lister och siliconfoga (sökte efter bild på silicon, men insåg att som mansgris så hade det blivit en bild på...., så jag väljer några klädesplagg i stället fast resultatet blir ändå det samma...:-)), visst fan ja, några badrumsskåp skall också monteras, men det löser sig under resans gång....:-)

Nu till logiken i överskriften till detta inlägg, vid hemkomsten så luktade nu köket inte av avlopp, utan kålpudding av bästa sort som stod i ugnen, eftersom mitt deltagande i matlagningen inte var av värde, så valde jag att i väntan på en inbjudan till dukat bord att provsmaka en Auschentosan av 12-årig modell detta medförde att den uppdämda tröttheten efter dagens slit så sakteligen slog till och jag hann knappt avsluta den delikata middagen innan jag slocknade i soffan, dryga timmen senare fick mina "ljusblå" åter kontakt med omvärlden och resultatet av uppvaknandet är det ni just nu läser....:-) Så skall man sammanfatta det jag nu har präntat ner så måste det bli: Sänkt spritstinkande Skribent ser åter ljuset....:-)

Annars är det inte mycket att skriva om för ögonblicket, jo, man kunde ju kanske berätta för er att Hälften nu på allvar har kastat sig in i Traderas underbara värld och lägger ut annonser på prylar som detta hem är belamrat med efter alla besök på auktioner och prylbodar, hon jobbar efter mottot att första veckorna skall inbringa 5-siffriga belopp och jag tror henne, budgivningarna är redan igång, sköter hon det där bra så kanske den late mansgrisen kan jobba ännu mindre (fast det kanske inte går) än det lilla han gör nu, kanske kan jag få anställning som packare med tanke på att jag har stor vana av att vara packad....:-)

Under gårdagens auktion införskaffades ett väggur, en bordspendyl, ett vitrinskåp i mahogny, två Thonétstolar, blandad Gotlandslitteratur och mycket mer, allt som allt kostade det oss nästan 6.000:- men det skall nog betala sig med råge i slutändan, våran vedshejk från Björke levererade 6 kubikmeter blandved samt dryga kubiken huggen björkved i lördags förmiddag, Skribenten borde redan ha fått ner den i källaren, men annat har kommit emellan så nu har jag någon dag på mig innan snön kommer, som vanligt får jag väl fan för detta i slutändan och lyckas väl få in det sista i snöoväder (när det blir kväll får den late brått), nä, nu skiter jag i tangentbordet och fortsätter höja innertemperaturen till dryga tretti mer än yttertemperaturen....!

Så mina damer och herrar, jag en enkel Skribent önskar er alla God Natt eller God Morgon ni väljer själva det mest lämpliga, jag återkommer när jag kan....:-)

Grumpy (Storpackaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar